יום חמישי, 11 בינואר 2018

שמורת פריאר-קומלי טקאטי 6-7 ינואר 2018

הגענו בנסיעה הדומה לטיסה של אוטובוס מחברת K.S.R.T.C . פעם ראשונה שהאוטובוס בהודו הקדים את זמן ההגעה המשוער שלו, הנוף היה מהמם, יערות, שדות אורז ותה טיפוס על הרי הגהאטים ומדרונות לצידנו.
מיד עם הגיענו נצמד אלינו מאכר ורוד (חולצה ורודה) בניסיון למכור לנו לינה, פעילויות וכל מה שיש סיכוי שנרצה לעשות. הגענו למרכז לפעילות אקולוגית של הפארק כשהוא עדין אחרינו. התברר לנו ששתי האופציות אותן רצינו-לינה בבתי במבוק בתוך הפארק או טיול יום BAMBU RAFTING מלאים ליומיים הקרובים ונשאר סיור של חצי יום בלבד. עוד נודע לנו כי יתכן ויש מקום אם מזמינים דרך האתר, אלא שהוא מקבל ויזה הודית בלבד. ברגע מכריע זה צץ האיש הירוק, מנהל משרד תיירות מקומי שאמר שינסה לעזור. יחד גילינו כי יש מקום בטיול היום , הוא הזמין עבורנו ואנו שילמנו לו.
התארגנו על מקום לינה ממש נחמד, ליד התחנה המרכזית, אצל עבדול חלים מ-NEEMA Homestay, ובדרכנו אליו ותוך כדי בדיקה לגבי שיעור יוגה פגשנו את חאלד שהתברר שמוצאו משבט הטאראבין בסיני, חי בהודו ונשוי לגרמניה. לאחר מנוחה במרפסת שלנו בין העצים יצאנו להסתובב וגילינו עיר ממש נחמדה ונעימה להסתובבות.



ב 8 בבוקר נפגשנו במרכז המבקרים של שמורת פריאר






הגענו מוכנים נפשית ופיזית למסע של 13 ק"מ ברגל ושעתיים וחצי רפטינג. קיבלנו ערכה לארוחת בוקר ולצהריים  ויחד עם חמישה חברה צעירים הודים וזוג שווצרי שהגיע בליווי מדריך אישי יצאנו לדרך. לקבוצתנו היו עוד 4 מלוים + נושא נשק, הרגשנו מוגנים, הם לוקחים בשיא הרצינות את האחריות שלהם לשמור עלינו. המסע החל ביער גשם, שעות הבוקר המלאות ברעש של החיות השונות,  ראינו קופים, סנטים וציפורים מיוחדות. התרשמנו מהיער.



 פטריות
 הפיל


 פינת הפאדיקור של הטיגריסים

בשלב מסוים קיבלנו הודעה לחזור אחורה, פילדים בודד הסתובב לידנו. למדנו כי פיל בודד יכול להיות מסוכן. טיגריס לא ראינו אך ראינו את עקבותיו וגם את השריטות שמשאיר על עצים לחידוד צפורניו ולסימון הטריטוריה שלו .
זכינו לראות הרבה פילים כולל תינוקות.











 מתצפתים על פילים

 סוג של עץ הבאניאן


הראפטינג היה על רפסודת עץ, רגיעה מצויינת ודרך נעימה לצנן את הרגליים. האגם מיוחד לא עופות מים, שטנו בין איים כשעל אחד מהם עשינו הפסקת צהרים ארוכה.
יום מקסים פרק יפהפה, לא ספארי, אך בהחלט נהנינו מהחי בטבע ומהצומח סביבו. התרשמנו מאד מיומנויות הגישוש של המדריכים שכללו זיהוי טביעות רגלים וכל סימן אחר שהחיות משאירות בדרך, זיהוי הקולות השונים וכל תנועה שהתרחשה סביבם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה