יום ראשון, 14 בינואר 2018

אוטי והמרחב הסובב לה 11-13 ינואר 2018

11.1.18
חווית Ooty מתחילה ב 05:00 לפנות בוקר בתחנת הרכבת במטופאלאיאם, ממנה יוצאת רכבת קיטור (ממש כמו בשיר "בתחנה בבאר שבע...") לכיוון אוטי. לרכבת שהפכה לאטרקציה תיירותית, יש להזמין מקומות כ 3 חודשים מראש אם רוצים לשבת במחלקה הראשונה או השנייה.  התור אליו אנחנו הצטרפנו (כבר היו כ-8 לפנינו), היינו עבור הקרונות הזהים למחלקה 4 או 5.
שמחנו למקומות בתור מה שהבטיח לנו את היכולת לשבת בצד שמאל.
חלוקת הכרטיסים החלה ב 06:00, נכנסנו למקומות המיוחדים בקרון וגילינו שקופסת סרדינים מרווחת יותר :).
לא האמנתי שאין אפשרות לאיזושהי קומבינה , הרי אנחנו בהודו. נסיונותי הראשונים לא צלחו, אך ב 06:45, כשגיליתי שבמחלקה השניה שני טורי מושבים פנויים לחלוטין,  מצאתי את האחראית וזו הבטיחה שב 07:00 תנסה לסייע. אני כמובן עמדתי על המשמר ובהינתן האות, ברחנו מקופסת הסרדינים לקרון מרווח.
האחראית התגלתה כאישה מקסימה וכזמרת חובבת, ישבה איתנו חלק גדול מהנסיעה והנעימה את זמננו בשירה.
הנסיעה אורכת כ-5 שעות (הדרך חזרה בירידה נמשכת כ 3 שעות בלבד) מאחר וכל כמה ק"מ (שרובם בעליה), עוצרים מטפלים במנוע, מקררים אותו ומשמנים את הגלגלים וגלגלי השיניים. נקודות העצירה ממוקמות בנקודות תצפית מעניינות של מפלים, גבעות ניגריה,  וכפרי השבטים השונים שפזורים ביניהם.  עצירות אלה כוללות  ירידה מהרכבת לצילומים ובתחנות מסויימות גם לרכישת תקרובת.
באחת התחנות בהם ממוקם קיוסק, חיה להקת קופים שמזונה העיקרי הוא האוכל שחוטפים לאנשים או שהאחרונים מאכילים אותם. הגדיל לעשות אחד הקופים שמצא עוגייה על הרצפה ולפני שהכניסה לפה ניקה אותה על כל פניה.


































עם הגיענו לאוטי, ולאחר שהתמקמנו במלון, יצאנו להיכרות עם העיר עם ההיצע שבה ומתוך כך לתכנן את היומיים הבאים.
אוטי, ממוקמת באיזור מופלא ובגובה של 2200 מ'. הפער בין פוטנציאל זה לבין מראה העיר שהתגלה לנו בסיור זה היה אדיר.









 12-13.1.18
מתוך מגוון אפשרויות הקיימות באוטו וסביבתה בחרנו:
טיול רגלי יומי בעמק-  view valley, מסלול שרובו הגדול בירידה , העובר בין כפרים השבטים השונים החיים באיזור ובין שדות החקלאות שלהם וכל זאת בתפאורה של גבעות ניגירי.
הטרק בין ה 11 ק"מ הסתיים בשני ק"מ קשים של עליה תלולה לכביש ממנו היינו צריכים לקחת את האוטובוס חזרה לאוטי, שפוכי לאגר ישבנו בצידי הכביש וזוג מקסים שהגיע לאזור לבקר את בנם שמשתתף בקורס צילום בבי"ס מקומי, אסף אותנו בדרכו לאוטי.






 ייבוש כביסה מקומי






המשכנו לגן הבוטאני,  גן נחמד בהשוואה לגנים מקבילים בעולם יש לו עוד דרך, אך בהשוואה ל "אין גנים" ברב הודו, זו אכן התקדמות מרשימה.

















למחרת שכרנו מונית ליום שלם כדי לעבור בשתי נקודות
אגם אבאלאנג' - הנמצא בתוך שמורת טבע. הנהג הביא אותנו לכניסה לשמורה, ואז כשהתאספו  כ 16 אנשים יצאנו לסיור באוטובוס של השמורה, הנהג עצר לנו בשלוש נקודות שצפו על:
בדרך אל ותצפית על יער העד













המקדש והמפל



אגם Avalanche








Doddabetta-  מקדש שיושב בנקודת התצפית הגבוהה ביותר בדרום הודו, מעל 2600 מ',





בשני המקומות היינו התיירים היחידים לצד תיירות פנים עניפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה